Jumaat, 1 Mac 2013

Trip 24/2 Jimah PowerPlant

Trip menimba ilmu yang terakhir pada bulan ini tidak banyak membuahkan hasil. Namun setelah berusaha, hasil yang diperolehi harus di syukuri. Seperti biasa, kami masih memilih keadaan air besar untuk mengelakkan kumpau berlebihan..

Berikut antara babak yang sempat saya rakam kan untuk anda semua..

Kelewatan Acid dan Saya disebabkan majlis penyerahan BR1M di kawasan masing-masing.. Bila dah lewat, terpaksa lah tunggu di kawasan terdekat untuk menjimatkan masa. Kawasan ini terletak di kawasan Jeti Wak Sempoh.

 Orang tengah melambai pun nak di gambar, sabar je lah..

 Satu rentapan kuat mengenai joran Eboi ketika menghanyut tetapi malangnya ikan terlepas.. Malang menimpa sekali lagi apabila joran yang sama tersangkut di dasar laut. Bagai nak gila kami menggayakannya, akhirnya berjaya diputuskan di bahagian perambut.

 Jemuduk yang berjaya saya naikkan menggunakan ikan Tamban besar, di kawasan tiang mempunyai reba. Kuatnya tarikan ikan ini, sehingga joran keras pun melentur dibuatnya..Di spot ini juga, Eboi terlepas satu tangkapan besar. Begitu juga dengan saya juga terlepas satu lagi tangkapan akibat kelalaian sendiri.

Teknik dua mata kail yang banyak membuahkan hasil..Sangkut sikit je kat bibir, untung tak lepas.

Trip bertolak pulang pada jam 7 malam dengan Ikan Tamban, Selar dan Cencaru yang berjaya di apolo ketika memancing. Selepas ini kami akan menduga perairan luar di kawasan PortKlang pula..