Isnin, 22 Oktober 2012

Trip Sewa 20/10 Trip Duri dan Semilang

Trip mengejut dari KL ni adalah gabungan pemancing yang baru kenal. Sebelum ni tak pernah turun bersama. Namun tali persahabatan yang terjalin ketika turun memancing, amat lah ajaib sekali. Bayangkanlah, tidak pernah bertemu tetapi bila aktiviti memancing bermula, semuanya seolah seperti sudah lama kenal. Memancing bukan sekadar mencari ikan tetapi menjalin persahabatan sesama pemancing. Trip bermula sekitar jam 10 pagi berumpan perumpun urat yang dibeli oleh mereka.

 Apelah yang di borakkan lagi tu, lambat dah ni bang..Jum mancing!

 En Kudin dan Gengnya, En Zul dan En Nizam siap sedia untuk turun memancing..

 En.Megat yang saya tumpangkan bersama dengan persetujuan ahli En.Kudin.

 Lokasi pertama di tiang Peken berhadapan StarCruise..

 Sampai batu karang pun diorang bawak naik! Tersangkut sekali Yu Cicak bersama..

 En Megat dengan Gelama Cerut pertama. Apesal namanya macam nama rokok pulak??

 Yu Cicak yang terbesar menyangkut di hujung kail En Kudin ni. Sedap katanya masak kari. Tak tau la, saya tak pernah masak pun..

 Ikan Duri agak memang banyak kat kawasan ni. Sampai penat nak tarik..

 Gerut-Gerut di simpang tiga sungai..

 Ikan Sembilang pertama En Kudin...Agak mengerikan melihat mereka ni membuat lontaran. Kalau tak jauh tak puas katanya. Lantak le, janji tak naik pokok sudah..

 Ikan Semilang lagi, kali ini giliran En Nizam. Lokasi ni dekat dengan sangkar ikan..Sungai kecil tapi ikan banyak, Gelama pun banyak kat sini..

 Agak besar Bebolos kat sini, macam anak Haruan..

Nampaknya trip kali ini tidak banyak membuahkan hasil. Jumlah kos yang terlibat ialah, Sewa bot Rm150, myk Rm58, Upah tekong Rm50, Umpan Rm50 dengan jumlah Rm300 lebih kurang. Jika di teliti dengan mata kasar, semua lokasi adalah lokasi biasa yang saya kunjungi. Inilah yang dikatakan rezki. Adakala ada, adakala tiada. Kepada mereka ni saya harap jangan berputus asa. Cuba lagi lain kali..