Selasa, 13 Oktober 2015

Trip 6/10 En.Izwandi Dan Rakan

Adakah anda tau memancing dapat melepaskan tekanan kerja? Alangkah bagus jika anda pulang dari memancing dihujung minggu, kembali ke tempat kerja dan rumah dengan hati yang tenang dan gembira. Tidak kira di mana anda memancing, pastikan anda terhibur dan gembira dengan aktiviti memancing anda.


Hari ini trip dianggotai 4 orang pemancing termasuk saya, seperti biasa berlegar di kawasan sangkar ikan Pulau Ketam. Sampai di lokasi pertama sauh dilabuh dan aktiviti memancing dimulakan. Hasil pertama, Senangin di atas ni..

Juga di lokasi yang sama, seekor Ikan Pari kecil berjaya dinaikkan dengan umpan ikan potong. Getuan kecil berhenjut-henjut yang di sangka Buntal rupanya Ufo di hujung kail.

En.Adlin berjaya menaikkan Ikan Senangin di lokasi sama.. Mata kail hanya tersangkut pada dagunya sahaja. Kalau dah rezki memang tak ke mana..

En.Adam dengan Kerapu di hujung sauh sangkar ketika angin kuat. Tarikan pertama berjaya melepaskan diri. Namun tarikan kedua, membuahkan hasil..

 
Tetanda sekitar 700gram di belakang sauh sangkar ketika hujan mula turun..

Salah satu Kerapu comel yang berjaya dinaikkan..


Memang murah rezki hari ini. Banyak hasil tangkapan baik berjaya dinaikkan walaupun ada yang berjaya memutuskan perambut kami. Hujan pada sebelah petang menyebabkan kami menggigil kesejukan. Hanya kami berdua memakai baju hujan, yang lain lencun.. Trip pulang awal berikutan jerebu tebal selepas hujan.