Rabu, 4 Januari 2017

Sekadar informasi, modifikasi joran

Bukan semua orang mampu membeli dan memiliki joran berharga mahal. Kadangkala ada juga yang murah tetapi masih boleh berfungsi baik jika kita tahu cara menggunakannya. Hari ini kami tunjukkan kepada anda bagaimana menukar joran murah kepada joran mahal.

 Hasil kepakaran dan idea bernas Komando_sg, kami kongsikan kepada anda. Ada antara joran murah ini sesuai di tambah supaya selesa penggunaannya. Contohnya joran yang saya beli di atas. Harga joran ini hanya rm28 sahaja tetapi cincin dan daya lenturannya menambat hati saya. Jadi apa yang saya perlu buat adalah menambah baik sebahagian pemegang dan hujung cincin terakhir.

 Anda cari paip pvc yang sesuai dan cantum bahagian bawah mengikut ukuran yang selesa dengan anda. Manakala cincin hujung yang lembut anda tukar di kedai dengan cincin yang lebih baik.

 Pastikan bahagian pemegang joran boleh masuk dengan ketat dan tidak bergoyang. Berikan sedikit tekanan supaya ia masuk sempurna hingga ke bahagian pemegang mesin. Bahagian hujung pvc di tutup menggunakan end cap.
 Sekarang joran murah tadi sudah bertukar menjadi joran yang selesa digunakan. Joran ini saya gunakan di laut sepanjang trip berlangsung. Murah, kecil tetapi cukup kuat untuk menaikkan hasil sekitar 500 grm ke 2kg. Sekadar informasi berguna, untuk anda..