Ahad, 13 Mei 2012

Cabaran Joran GP 13/5

Hari ini kami ke pertandingan memancing GP Joran Sg Lang Sabak Bernam. Berikut gambar yang sempat di rakam kamera kami.

Jam 6 pagi sampai di lokasi untuk mendaftar..Semua dah siap dari malam nya lagi.. Sinaran lampu menyinari kawasan pantai..Siap pasang khemah dan ribut taufan pada malamnya. Ada yang siap letak batu bata dalam khemah! Nasib baik korang tak terbang sekali. Kesiaaaaaaaaaaaan...

Kenderaan yang diletak sepanjang pantai pertandingan.. Tiada kawalan lalulintas menyebabkan kesesakan ketika tamat pertandingan. Tandas kurang berfungsi, dan tempat solat kat kaki lima je. Di harap pihak penganjur buat penambahbaikan di masa akan datang. Kesiaaaaaaaaaaan kat kami :)


 Gelagat peserta yang mencuit hati.. Jiran yang sekepala dan toleransi, memang baik diorang ni.. Ada antaranya muka yang biasa kami jumpa di pertandingan yang lepas.


 Ramai beb, silang menyilang perkara biasa :) Pertandingan memancing bertukar menjadi pertandingan baling jauh dalam tak sedar hehehe.. Siap bunyik, pasang kekuda lagi..


 Keadaan air pasang ketika permulaan mengundang banyak tangkapan di bawa naik.. Gelama, Duri, Semilang, Tetuka menjadi mangsa para pemancing. Pari yang di warwarkan langsung tak tunjuk muka... Segala macam umpan digunakan untuk memikat ikan dalam air.. Jampi serapah tak payah cerita lah, nasib baik takde yang bakar kemenyan dan upacara pelik-pelik hehehe..


Tapi dalam parit ni lagi banyak ikannya, menggeramkan hati yang melihat. Kata diorang Bulan dan Tilapia pun banyak.. Cuba teka ikan apa yang menang? Belukang 790gram :) dengan hadiah Rm40,000! Saya ulangi Rm 40,000! Hampeh sebab sekor ikan pun tak sangkut kat pancing kami hahaha!