Jumaat, 31 Mei 2013

Trip 20/5 En.Umar dan Rakan

Ada ramai pemancing di luar sana dengan hobi memancing yang berbeza. Ada yang gemar menebing, ada yang gemar menyampan. Namun semuanya memerlukan kos. Walaupun menebing, masih ada kos yang perlu dikeluarkan dari poket. Namun ada juga yang mahu menyampan dan teringin sangat untuk mencuba, tetapi terpaksa di dibatalkan kerana tidak tahan mabuk laut. Kepada mereka yang begini, carilah lokasi yang sesuai dan elakkan dari mengunjungi kawasan yang kuat gelombangnya. Jika mahu turun juga, carilah ubat yang sesuai..

Trip En.Umar dari Cheras ini baru pertama kali turun menyampan bersama kami. Walaupun tidak banyak ikan baik yang berjaya dinaikkan, namun cukup untuk memuaskan hati mereka ni. Berikut antara tangkapan yang berjaya di naikkan..

 Kita bergambar dulu ye..

 Lokasi biasa yang tidak pernah menghampakan, namun kadangkala begitu menghampakan :) Rezki dalam air, Allah saja yang tahu..

 Tunggu sekejap, Senangin comel meragut umpan dia ni..

 Semilang di lokasi Sarang Lang yang hanya berjaya ditipu dengan umpan udang mati.

 Gelama Selewak di lokasi dalam sungai..

 Akhirnya Tebal Pipi berjaya dinaikkan di kawasan sauh sangkar..

 Seekor Kerapu comel juga di lokasi ini..

Tebal Pipi di lokasi yang sama..

Trip ini bertolak pulang pada jam 11 malam berakhir di lokasi kapal berlabuh yang menghasilkan seekor Pari kecil. Tak sempat untuk bergambar dek kerana tiada lampu. Kami berlabuh di sebelah kapal besar untuk meminjam sedikit sinaran lampu. Terima kasih kepada mereka kerana sudi turun bersama kami..