Selasa, 30 Jun 2020

Bot hilang di tapak projek!

Ketika tempoh PKPP bermula, sebuah bot kami yang disewakan di tapak projek solar telah ditimpa musibah. Pihak penyewa memaklumkan kepada kami bahawa enjin telah dicuri! Dalam kesempitan, ada juga pihak tidak bertanggungjawap mengambil kesempatan. Kami bernasib baik kerana bot fiber masih berada di lokasi. 

 Kali terakhir bot diselenggara ketika tamat PKP dan gambar sempat diambil sebagai bukti kerosakan telah dibaikpulih. Tiada siapa menjangka bahawa ianya akan hilang selepas itu.

Enjin jenis Mercury SeaPro 60 kuasa kuda ini adalah bot yang biasa dibawa oleh Shahril ketika trip dan dihantar bekerja di tapak projek ini. Sehingga kini ia masih tidak dapat dikesan dan siasatan pihak terbabit masih berjalan. Inilah risiko yang biasa ditanggung pemilik bot sekiranya bot berada diluar kawasan. Bukan mudah untuk mengambil dan mengangkat enjin yang berat ini lebih lagi di atas di kawasan curam tebing lombong. Semoga masalah ini dapat diselesaikan dengan baik seadanya. Semoga dugaan ini ada hikmah disebaliknya!